Pred dekádou bola firma Beyond Meat považovaná za novú hviezdu finančných trhov. Dnes je v oveľa zložitejšej pozícii a berie si na pomoc známe osobnosti.
Silný marketing a efektívne budovanie značky je pre spoločnosti základ, ktorý dokáže pomôcť aj vývoju ich hodnoty na akciových trhoch. Svoje o tom vie aj spoločnosť Beyond Meat, ktorá predstavila ako novú tvár svojej značky úspešnú celebritu, podnikateľku a influencerku Kim Kardashian, čo vyvolalo na trhoch pozitívny ohlas. Akcie spoločnosti po vyhlásení vzrástli o 13 percent.
Podľa oficiálneho vyjadrenia má Kim vystupovať ako nová „hlavná poradkyňa pre chuť“. Nie je žiadnym tajomstvom, že Kardashian sa na svojich fotografiách a videách zo sociálnych sietí rada prezentuje aj svojou dobre zásobenou chladničkou, čo môže pri počte jej sledovateľov znamenať pre firmu obrovské množstvo nových potencionálnych klientov z radov jej fanúšikov. Kim vo svojom vyhlásení uviedla, že sa rozhodla so značkou spolupracovať, pretože jej výrobky prospievajú ľuďom aj planéte. Zároveň fanúšikom prisľúbila sľúbila, že sa v newsletteroch podelí o svoje najobľúbenejšie výrobky.
Preslávila sa raketovým rastom
Spoločnosť Beyond Meat sa preslávila výrobou hamburgerov z rastlinných ingrediencií, pričom vstupovala na trh práve v období, keď svet bojoval s problematikou klimatickej krízy a potreby znižovania konzumácie mäsa. Kvôli svojmu pozitívnemu vplyvu na životné prostredie bola v roku 2013 dokonca vymenovaná ľuďmi z organizácie pre etické zaobchádzanie so zvieratami za spoločnosť roka.
Po svojom vstupe na burzu 2. mája 2019 sa cena akcií v pomerne krátkom čase vyšplhala z hodnoty 25 USD za akciu na 239,71 USD. Trhová kapitalizácia sa v tom období pohybovala cez 12 miliárd USD a predaje rástli.
Burgery spoločnosti Beyond Meat (Zdroj: Adobe Stock)
Spolupráca so značkami rýchleho občerstvenia
Firme sa darilo aj vďaka problémov s dodávateľskými reťazcami v prvej vlne pandémie po zavedení reštrikcií, ktoré spôsobili nedostatok mäsa v obchodoch a tak ich ľudia nahrádzali rastlinnými alternatívami. V roku 2021 odštartovala spoluprácu a stala sa dodávateľom pre svetovú značku fastfoodov McDonald’s a neskôr aj KFC a Pizza Hut.
Záujem klesá, konkurencia rastie
Lenže v posledných mesiacoch sa vyskytli problémy s udržaním skoršieho tempa rastu a prepadom predaja v dôsledku zvýšenej konkurencie na trhu a otázkam, ktoré sa objavili ohľadom atraktivity a zdravotnej nezávadnosti výrobkov. Akcie spoločnosti sa kvôli tomu za posledný rok prepadli o 80% až pod hranicu, za ktorú sa obchodovali počas primárnej ponuky v roku 2019. Trhová kapitalizácia firmy sa nachádza okolo úrovne 1,6 miliardy USD.
Keďže Kim je úspešnou podnikateľkou a jej meno sa stalo synonymom úspechu, čo možno pozorovať aj v tom, že jej značka SKIMS dosiahla začiatkom roka 2022 rýchly nárast ocenenia na 3,2 miliardy USD, je viac ako isté, že jej prínos pri propagácii značky Beond Meat bude pri obnove dôvery spotrebiteľov kľúčový. Kim však nie je jedinou známou tvárou, ktorá spojila svoje meno s týmto výrobcom. Pridala k ďalším zvučným menám ako je Snoop Dogg, Kevin Hart, Shay Mitchell a Liza Koshy.
Celá debata | RSS tejto debaty